Publicatiedatum: 28 juni 2018

Bereik de laagste Total Cost of Ownership (TCO) door gebruik van een VLT remmentestbank

Het vervangen van een remmentestbank en direct upgraden naar een remmentestbank met volledig geïntegreerd asliftsysteem kan veel tijd in beslag nemen. Ook kost dit door normaliter noodzakelijke verbouwingen veel geld; van het benaderen van de aannemer voor bouwkundige werkzaamheden tot de stilstand van de APK put. De garagist heeft de mogelijkheid veel te besparen als deze verbouwingen en kosten voorkomen kunnen worden. Deze besparing in combinatie met de functionaliteiten van de remmentestbank met volledig geïntegreerd asliftsysteem draagt bij aan de laagste exploitatiekosten (TCO). 

Bespaar tot wel 20% aan kosten

De oplossing die VLT biedt is een remmentestbank die veelal in de bestaande sparingen past van de oude remmentestbank, waardoor aannemerskosten en verbouwingskosten bespaard blijven. Uiteraard is de installatie van het equipment voor elke werkplaats anders, maar een eigenschap die elke werkplaats bezit is dat de operationele processen zoveel mogelijk moeten doorgaan. Stilstand van de werkplaats en verstoring van processen draagt namelijk bij aan omzetderving en wekt irritatie. Het is daarom van belang dat de APK put zo kort mogelijk buiten gebruik is. Door deze innovatieve oplossing wordt de stilstand van de werkplaats tot een minimum beperkt. De nieuwe remmentestbank is namelijk binnen enkele dagen operationeel. Door deze voordelen kan tot wel 20% aan kosten bespaard worden. 

Laagste TCO wordt bereikt 

Door middel van de VLT remmentestbank met volledig geïntegreerd asliftsysteem wordt de laagste TCO (Total Cost of Ownership) bereikt. Tijdwinst en groot gebruiksgemak zijn hierbij de sleutelwoorden. Tijdwinst wordt geboekt door het sneller keuren vanuit de cabine van meerassige voertuigen. Door het beperken van het gebruik van spankettingen hoeft de monteur niet twee keer in en uit te stappen per as om de aslast te verhogen. Een complete remmentest op een 3-assig voertuig kan uitgevoerd worden in slechts 6-7 minuten door één monteur. Hierdoor worden meer doorgangen gerealiseerd in minder tijd.

Het gebruiksgemak is groot doordat er gebruik gemaakt wordt van het eigen voertuiggewicht; de aslast wordt verhoogd door de lift. Door de oplossing om de as omhoog te drukken, hoeft deze niet omlaag getrokken te worden om de juiste aslast te creëren. De besparing in tijd en de besparing van een extra monteur in de put om spankettingen te bevestigen komen tot uiting in de laagste TCO. Daarnaast staat de VLT remmentestbank bekend om zijn lange levensduur en lage instandhoudingskosten door topkwaliteit en dito service. Mocht er onverhoopt toch een storing optreden wordt dit snel opgelost door de landelijke servicedekking. Dit zorgt voor een maximale uptime van de APK put en minimale stilstand van de werkplaats. 

Veilig en modern werken voor personeel

Er blijft een tekort aan technisch personeel in Nederland. Daarom is het van groot belang dat de huidige werknemers in een veilige en ergonomische omgeving werken. Door het geïntegreerde asliftsysteem wordt het werk met aantrekbanden en spankettingen tot een minimum gereduceerd. Hierdoor wordt de veiligheid van de werknemers vergroot. Naast ratio speelt emotie ook een belangrijke factor in het creëren van een kwaliteitswerkplek. Door snel en efficiënt te kunnen werken met een fijne remmentestbank, ondersteund door goede service, wordt het werkplezier van de keurmeesters sterk vergroot.