Nieuwe APK-Straten met VLT remmenbank bij Muller in Holten

Aan de provinciale weg N332 is vlakbij Holten een van de grootste trailerwerkplaatsen van ons land verrezen, de vijfde werkplaats van Muller European Truck & Trailer Care in de naaste omgeving. Voor de toenemende klandizie staan nu 35 poorten ter beschikking.  

Drijvende kracht achter dit grote gebouw is Anton Müller, die al sinds 1993 het onderhoud en beheer van het wagenpark van Müller Fresh Food Logistics combineert met het doen van trailerservices voor derden. “We vroegen ons al enige tijd af hoe we de toenemende vraag naar onze services het beste konden invullen”, legt Müller uit. “We zagen dat de enige zichtlocatie die er nog was te koop kwam. Dit stuk grond was geschikt voor een grote trailerwerkplaats met omliggende grond om trailers te kunnen opstellen en om te kunnen manoeuvre
ren. We bouwen in het nieuwe pand de nieuwe trailers op die we voor Schmitz-klanten hebben opgehaald en die we gaan afleveren. Ook voor koelmachinespecialist Carrier verrichten we zulke diensten. Voor die merken zijn we een echt steunpunt. Dat gaan we nu verder professionaliseren.” Müller benadrukt dat de vier andere werkplaatsen waarover hij de scepter zwaait op de bedrijventerreinen op en rond de hoofdvestiging van het logistieke familiebedrijf, gewoon open blijven. 

[foto 1] Anton Müller was eind jaren tachtig een van de eerste ondernemers met zo’n nieuwerwetse elektronische remmenbank. Die VLT-bank beviel zo goed dat deze na ruim een kwart eeuw trouwe dienst werd vervangen in de bestaande werkplaats. Voor de nieuwe locatie volgde dus uiteraard ook een VLT liftbank. Het werd er een met spelingsdetector en twee vloerverrijdbare kuilkriks. Oog voor detail: Tegeltjes in Müller-kleuren. 

Lees het hele verhaal op de Aftersale Magazine Truck website via:https://aftersalestruck.nl/algemeen/apk-vereist-vlakke-werkplaatsvloer